IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Affiliates











gratis forum

april 2024
madiwodovrzazo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
KalenderKalender
Affiliates











gratis forum


 

 RPG begeleiding

Ga naar beneden 
+8
loesie2
DarkDragon
Hook
Merida
Belle
Legolas
Jill
Augustus Vlad
12 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptydo 1 mei 2014 - 23:14

Dat lijkt me een zeer duidelijk verhaal, Augustus. En zeker een uitgewerkt plan.
Ik kan niet wachten tot het uitgevoerd wordt  Razz 
Echter denk ik wel dat RPG iets heel anders is dan het schrijven van een verhaal, en dat moet zeker niet verward worden. Ik denk dat begeleiders dit zelf ook wel kunnen inschatten, maar een verhaal kan erg goed geschreven zijn en bijvoorbeeld helemaal niet toegankelijk om op te antwoorden. Ik ben van mening dat daar natuurlijk ook op gelet moet worden.

Terug naar boven Ga naar beneden
Roodkapje
Bosbewoner
Bosbewoner
Roodkapje


Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 26-11-13

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyvr 2 mei 2014 - 7:32

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe wordt er bepaald wie er les krijgen? Meld je je daar zelf voor aan of wordt nieuwe leden geadviseerd lessen te nemen of is iedereen verplicht lessen te volgen? Hoe moet ik het voor me zien? ^^;
Ik vind het echt een super idee namelijk, maar als ik het nu zo lees (dus jouw laatste post Augustus), klinkt het allemaal vrij serieus en plichtmatig, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jill
The Narniër Admin
Jill


Aantal berichten : 241
Registratiedatum : 26-03-13
Leeftijd : 23
Woonplaats : The Kingdom of Narnia

Character sheet
Kinderen: Geen
Partner: In love with king Tirian
Leeftijd: 18

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyvr 2 mei 2014 - 9:59

Ik stel gewoon voor dat we een automatische registratiemail instellen - als we die niet al hebben, want daar heb ik geen flauw idee van en we daar zeggen dat leden, als ze van zichzelf weten dat ze nog niet zoveel ervaring hebben, lessen kunnen volgen (: Want als je mensen gaat verplichten, is dat nogal lullig tegenover meer ervaren RPG'ers die hier misschien net toekomen.
Echter, wat de lessen zelf betreft, daar ben ik het niet zo mee eens. Ik stel gewoon voor dat de leden hun posts voordat ze ook daadwerkelijk posten, naar hun begeleider doorsturen en dat die het "verbetert" en er commentaar over geeft (tips en zo).
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus Vlad
Beheerder
Augustus Vlad


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 26-04-14
Leeftijd : 30
Woonplaats : Amsterdam

Character sheet
Kinderen:
Partner:
Leeftijd:

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyvr 2 mei 2014 - 10:09

Roodkapje,

Ik bedoel het ook serieus. Het lijkt mij niet prettig als je zoveel tijd en moeite gaat insteken en het wordt vervolgens niet gewaardeerd.
Sinds niemand kan verplicht worden, is alles op vrijwilligersbasis.
Uit de begeleiders selectie komt naar voren ook wie niet zo goed kan RPG-en. Twee vliegen in één klap. Daarom is het bijvoorbeeld ook belangrijk, dat je gaat meedoen, zelfs als je niet wil begeleider worden. Dat kan gebeuren op volgende manier:
Iedereen maakt in een aangewezen forum een zelfstandig topic, met de post waarover hij moet schrijven. In zelfde topic kan een enquête opgesteld worden en iedereen kan stemmen. Vervolgens wordt er een topic gemaakt waar wordt bijgehouden wie mee doet en wat is het resultaat uit de enquête en de post ’s. Wanneer de begeleiders aangewezen worden met de volgers, kunnen deze topics verwijderd worden en gewijd aan de RPG-begeleiding. ( Goed van mij bedacht, hé haha).
Meestal kan je wel herkennen, wie wel of niet kan RPG-en. Het boven genoemde voorstel geldt alleen voor de al bestaande leden.

De nieuw geregistreerde leden kunnen bijvoorbeeld tijdens het aanmaken van personage een opdracht krijgen van bijvoorbeeld: "Schrijf een post hoe je personage in Disneyland terecht komt."
Als het goed geschreven is, laat je die persoon met rust. Mocht het niet zo zijn, kan je bijvoorbeeld adviseren om RPG-begeleiding te gaan volgen.
Als bijvoorbeeld uiteindelijk iedereen leert goed te RPG-en en opeens komt iemand met 2 regels post, lijkt mij vervelend voor de andere mensen, die wel de tijd en moeite hadden om hun RPG-kwaliteit te verbeteren.
Uiteindelijk blijkt toch alles op vrijwilligersbasis te gebeuren...Als hij/zij het niet wil..tja, dan kan je bijvoorbeeld sancties opleggen. Bijvoorbeeld: Wanneer je RPG-kwaliteit verhoogt, kan je in de Zee, dorp en savanna etc gaan posten. Tot die tijd mag je alleen in bepaalde topics gaan posten. Dan heeft men ook een streef doel. (natuurlijk niet te streng doen. Het moet wel fijn en plezierig blijven)

Dit is ook een mooi gelegenheid om een karakter kaart op te stellen. Bijvoorbeeld een verplichte informatie tijdens het opstellen van karakter, zoals naam, leeftijd, geschiedenis en die RPG-oefening.


Ik hoop dat ik niet vervelend begin te worden. bounce affraid bounce

Jill,
Jouw idee is wel goed, maar in werkelijkheid werkt het niet. Het begint tijdrovend te worden en uiteindelijk verlies je stemming om te gaan posten. Het blijkt achteraf alleen maar slecht te zijn etc. Je begeleider heeft altijd iets te zeggen etc. Wat er wel kan gedaan worden is bijvoorbeeld regelmatig RPG-en gaan doen met je begeleider. Dan is het niet alleen lessen volgen, maar ook daadwerkelijk doen. De begeleider kan dan ook beoordelen of hij/zij het heeft begrepen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Roodkapje
Bosbewoner
Bosbewoner
Roodkapje


Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 26-11-13

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyvr 2 mei 2014 - 21:18

Augustus Vlad schreef:
Ik bedoel het ook serieus. Het lijkt mij niet prettig als je zoveel tijd en moeite gaat insteken en het wordt vervolgens niet gewaardeerd.

(...)

(natuurlijk niet te streng doen. Het moet wel fijn en plezierig blijven)

Dit is ook een mooi gelegenheid om een karakter kaart op te stellen. Bijvoorbeeld een verplichte informatie tijdens het opstellen van karakter, zoals naam, leeftijd, geschiedenis en die RPG-oefening.

Ik snap dat je het serieus bedoelt, maar ik doelde meer op dat het allemaal erg streng aanvoelde. Alsof de kwaliteit voorrang heeft op het plezier, maar ik zie dat je je zelf ook realiseert dat RPG'en vooral een hobby is en geen verplichting, dus mij hoor je daar niet meer over. Laughing Bedankt voor de opheldering.  

Wil ik nog even op het laatste gedeelte uit de quote reageren: Op de RPG's waar ik begonnen ben met RPG'en, wordt er van je verwacht dat je eerst een karakterkaart maakt, voordat je mag gaan RPG'en. Deze karakterkaart wordt eerst goedgekeurd door één van de staffleden en vervolgens mag je dus de RPG in. Het voordeel hiervan is dat de staff meteen kan zien of het karakter voldoet aan de eisen (is het geen Gary/Mary Sue, hoort hij wel thuis op de RPG, dat soort dingen) én kan zien of de schrijverskwaliteit in orde is. (Moge voor zich spreken: je karakterkaart wordt niet goedgekeurd voordat de kwaliteit aan bepaalde eisen voldoet) Het kan per RPG verschillen hoe streng hiernaar gekeken werd; op sommige RPG's wordt er gehamerd op werkelijk elke fout (Wat, laten we eerlijk zijn, eerder leden afschrikt dan aantrekt!), andere RPG's waren daar iets coulanter in. Op bijv. Kanto Experience (zie linkpartners) wordt dit idee ook gebruikt. Als mensen niet goed genoeg lijken te kunnen posten, worden ze eerst naar de "Bulba-lawn" verwezen, waar ze tips kunnen krijgen op hun schrijven. Werkt erg goed naar mijn mening.
Terug naar boven Ga naar beneden
Belle
The Beauty Admin
Belle


Aantal berichten : 2818
Registratiedatum : 17-03-13
Leeftijd : 31

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyza 10 mei 2014 - 19:32

dus...
hoe gaan we dt nu doen?  Very Happy 
Terug naar boven Ga naar beneden
https://disneyforum.actieforum.com
Augustus Vlad
Beheerder
Augustus Vlad


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 26-04-14
Leeftijd : 30
Woonplaats : Amsterdam

Character sheet
Kinderen:
Partner:
Leeftijd:

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyzo 1 jun 2014 - 22:17

Roodkapje, ik vind je idee goed Smile
Maar daarvoor moet je wel een soort oefening bedenken, waardoor je zijn/haar kwaliteit kan testen.
Alleen de naam en de leeftijd is niet voldoende om erachter te komen. Bijvoorbeeld geschiedenis als verplichte onderdeel, met minimaal 5 volle regels? Of een ander soort oefening?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jacob
Strandhanger
Strandhanger
Jacob


Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 02-04-14

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 23 jaar

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyza 7 jun 2014 - 18:16

Ik vind dat plan goed hoor August Vlad, want leeftijd en naam is inderdaad niet voldoende. Of je zou kunnen vragen of ze links naar je toe sturen met alle topics van hem/haar, dan kan je zelf bepalen over de kwaliteit en de hoeveelheid posten die ze hebben gedaan
Terug naar boven Ga naar beneden
Roodkapje
Bosbewoner
Bosbewoner
Roodkapje


Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 26-11-13

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyza 7 jun 2014 - 19:20

Oeps, vergeet ik bijna zélf hier op te reageren. Razz

Om even terug te gaan naar waar ik mee heb leren RPG'en, die karakterkaarten bevatten de volgende verplichte onderdelen:

Citaat :
Naam:
Leeftijd:
Verjaardag:
Uiterlijk
(familie)geschiedenis:
Rijkdom
Goede en slechte eigenschappen (Min. 3 goede en min. 3 slechte)

Waarbij de karakterkaart dus eerst goedgekeurd moest worden, dus als bijv. je geschiedenis te kort was of het personage was niet realistisch, dan kon daar wat van worden gezegd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus Vlad
Beheerder
Augustus Vlad


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 26-04-14
Leeftijd : 30
Woonplaats : Amsterdam

Character sheet
Kinderen:
Partner:
Leeftijd:

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyza 7 jun 2014 - 22:48

Uiterlijk vind ik zelf heel moeilijk om te beschrijven...wat ik eerder deed, was een soortgelijke foto vinden (wel passend aan je leeftijd) en posten. Mocht je bepaalde littekens willen toevoegen, dan bij het uiterlijk beschrijven etc.
Verjaardag vind ik wel leuk, maar heeft het wel nut? Ik bedoel, hier wordt weinig mee iets gedaan. Qua realiteit nabootsten, vind ik het wel gaaf Smile
Rijkdom: zou dan iemand arm willen zijn? Zelf zou ik het veranderen met een huisdier.

Ik vind je idee super goed, Roodkapje.

@Jacob: Het zal inderdaad kunnen. Alleen hij/zij zou wel voldoende RPG post's geplaatst moeten hebben om tot een conclusie te kunnen komen. De idee is juist dat je na de goedkeuring mag posten.
Bovendien is het ook voor de medespeler handig. Bijv.: ik plaats in mijn post dat meneer X is aardig en beleefd. Maar volgens de karakterkaart ( die dagen later gemaakt is) is de personage arrogant en onbeleefd... Je post klopt niet meer...
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyzo 8 jun 2014 - 19:56

Ik snap wat je bedoelt, maar je bepaalt toch zelf waar je karakterkaart overgaat, dus dan verander je dat toch een paar weken later niet, of je moet dan tegen iedereen zeggen dat je karakter anders word, of zie ik dat verkeerd?

Terug naar boven Ga naar beneden
Bambi
Newbie
Newbie
Bambi


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 31-05-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: None
Partner: Win his heart
Leeftijd: 2 jaar

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyzo 8 jun 2014 - 20:25

Maar het verschild ook per persoon of het karakter zich ontwikkeld of niet. Een karakter dat eerst heel onzeker was, kan tijdens het rpg'en wel minder verlegen worden. Ik vind dit idee goed, maar het moet wel goed uitgevoerd worden. Zoals Augustus al heeft beschreven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyzo 8 jun 2014 - 20:27

Maar wat bedoel je precies met dat het karakter minder verlegen word tijdens de RPG?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bambi
Newbie
Newbie
Bambi


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 31-05-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: None
Partner: Win his heart
Leeftijd: 2 jaar

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyzo 8 jun 2014 - 20:29

Dat je je karakter kunt laten veranderen. Dus stel je rpg't een paar maanden en hebt toen je begon een karakterkaart geschreven waarin je karakter verlegen is. Nu, een paar maanden later, is je karakter misschien wel een stuk zelfverzekerder. Dus dan verschillen je posts van je karakter kaart.
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Emptyzo 8 jun 2014 - 20:44

Ik snap het
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG begeleiding    RPG begeleiding  - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
RPG begeleiding
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» rpg begeleiding

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Once Upon Disney :: Archief-
Ga naar: