IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Affiliates











gratis forum

maart 2024
madiwodovrzazo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
KalenderKalender
Affiliates











gratis forum


 

 de boogschutter die een virend vond (snow)

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptywo 9 apr 2014 - 21:18

Legolas keek wat rond in het bos, hij was verdwaalt en keek waar hij heen moest. Ineens wist hij dat hij naar mos moest kijken op Bomen. Hij zocht een boom, en keek naar het mos, hij zat aan de rechterkant van de boom, dus hij liep die kant op. Hij kwam bij een weg, met een huis Hij klopte aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptydo 10 apr 2014 - 19:07


Een gehandschoende hand streek licht over een van de standbeelden. Iemand die ze niet had gekend. De gezichtsuitdrukking van de overleden persoon stond vredig, alsof het eindelijk rust had gevonden in zijn dood. Niet alleen aan de data die erin gegrafeerd waren kon je zien dat het hier al een tijdje stond, maar ook aan het feit dat het volledig afgesleten en verkleurd was.
Snow slaakte een diepe zucht. Ze was hier helemaal niet gekomen om vreemde te bekijken, wat deed ze hier nog? Het plastic om de bos bloemen kraakte toen ze zich van het standbeeld weg verplaatste, in de richting van de tombe. Ze had het altijd al belachelijk gevonden dat de koninklijke stam niet gewoon bij de andere standbeelden vredig opgebaard was, maar in een aparte tombe. Hoewel de standbeelden natuurlijk allemaal misdadigers waren en haar ouders verre van.
Deze tombe bevond zich aan de andere kant van de weg, een klein gebouwtje dat er armoediger uitzag dan het naambordje deed vermoeden. 'Koningin Eva en Koning Leopold', vermeldde het, op een vergrijsd bordje in de volgorde van de dagen waarin de ouders van Snow waren gestorven. Met een zucht haalde ze de sleutel, een ouderwets ding waarvan ze al jaren de eigenares was, van het koord om haar nek dat haar jurk verborg en stak het in het roestige slot. Het was een hele opgave de deur te openen, en toen Snow eindelijk klaar was, wachtte haar ook nog eens de lange, steile trap recht onder de deur.
Ze wilde dit helemaal niet, maar het was haar ondertussen meer een verplichting dan een vrijwillig aardigheidje om haar ouders maandelijks te bezoeken en hun bloemen te verversen. Maar verplichtingen waren nu eenmaal verplichtingen, en daar kon niemand onderuit. Liet staan de vorstelijke. Dus begon ze, na eens diep adem gehaald te hebben en ze de deur achter zich gesloten had, aan de daling. Haar schoenen klakte regelmatig tegen het steen en de boog die om haar schouder hing, tegen de muur. Met elke stap leek het kouder en beklemmender te worden, en Snow gebruikte haar handen ter isolatie.
Opgelucht dat ze beneden was leunde ze tegen de muur aan om even op adem te komen. Het was niet eens een verschrikkelijk lang stuk geweest, maar toch hakte de geboorte van Emma nog altijd in op haar lichaam en conditie.
Toen haar ademhaling weer een goede balans had, zette ze zichzelf voorzichtig in beweging. Haar moeders kist was het eerste wat haar gezichtsveld binnenkwam. Daarnaast die van haar vader. De verdorde bloemen van een maand geleden, toen ze hoog zwanger was geweest, tussen hen in. Het eerste wat ze deed was het verversen van de bloemen. Ze probeerde haar blik in een vergeefse poging van de twee stenen kisten af te houden, maar enkele seconde later voelde ze het steen onder haar hand en sloot ze haar ogen. Nog voordat ze de juiste woorden had gevonden, hoorde ze boven een geluid. In een reflex van slechts een fractie van een seconde, had ze een pijl uit haar koker getrokken en de boog gespannen. Wantrouwig keek ze omhoog. Maar toen de deur maar niet open ging, realiseerde ze zich dat het geklop was. De wenkbrauwen van Snow vormde een frons toen ze de boog liet zakken en nog even wantrouwend haar voet op de eerste treden zette. Dit keer liep ze gejaagder, ook al merkte ze dat haar lichaam protesteerde. Tegen de tijd dat ze de deur bereikt had, was ze zo buiten adem geraakt, dat er vlekjes voor haar ogen begonnen te dansen. Een paar seconden stond ze zichzelf toe adem te halen.
Toen trok ze de deur in een ruk open, de pijl nog in haar hand geklemd. De woorden om de indringer weg te jagen, hadden al op haar lippen gelegen, maar het uiterlijk van de jongeman nam die om de een of andere reden weg. De jongen droeg een boog, maar dat was niet het eerste wat ze merkte. Dat was zijn serene uitstraling, het gevoel van rust dat hij Snow liet beleven. Hij zag er... onmenselijk uit, bijna.
Na luttele seconden werd ze uit de betovering gerukt en had haar woorden hervonden. "Wie bent u? Excuseer me, maar dit is een graftombe, en geen openbaar toegankelijk gebouw." De woorden kwamen er wat botter uit dan ze gedacht had dat ze ze zou kunnen uitspreken, maar ze verkreeg het niet over haar hart de man vuil aan te kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptydo 10 apr 2014 - 19:52

Legolas bekeek het meisje nog is goed, ze had ook een boog net als hij. Hij had geen idee wat hij daar deed bij een graftombe, dus hij zei maar "Ik ben Legolas, en ik heb geen idee wat ik hier doe op dit moment". Hij keek haar is aan, en boog voor haar. Voor dat hij weg liep. hij draaide zich om, maar op dat moment kwam er iemand aan, hij pakte zijn pijl en richtte dat op de indringer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptydo 10 apr 2014 - 21:47


De jongen bleef Snow maar verbaasd aankijken, en ze zag zijn ogen even naar haar boog flitsen. "Ik ben Legolas, en ik heb geen idee wat ik hier doe op het moment," vertelde de jongen. Dat was alles wat hij tegen haar zei voordat hij wegliep. Verbaasd keek ze hem na. Ja, ze had gewild dat hij weg zou gaan, maar nu bekroop haar plotseling een schuldgevoel wat ze niet van zich af kon zetten. Ze gooide de oude bloemen weg, stopte de pijl terug in de koker en deed de deur voorzichtig achter zich op slot.
Legolas was nog niet ver de weg opgelopen, maar ze had hem nog niet ingehaald of hij draaide zich vliegensvlug om en richtte een pijl op haar. In een reflex hief ze haar handen, met de palmen naar hem toe om te laten zien dat ze hem niet kwam aanvallen.
"Het... Het spijt me. Ik kon alleen maar zeggen dat dat nogal onbeleefd was van me net. Sorry," verontschuldigde ze zich beleefd.
"Eh... Mijn naam is trouwens Snow," hakkelde ze, in een poging aan zijn pijl te ontsnappen.  
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyvr 11 apr 2014 - 13:40

Legolas deed zijn boog weg, en zei "hoi Snow, sorry dat ik die boog op je had gericht, ik wou je niet bang maken". Hij keek om zich heen, en liep toen naar Snow toe. HIj vroeg "wat doe jij eigenlijk hier, als ik dat mag vragen?, en het geeft niet als je het niet wilt zeggen". Hij keek nog om zich heen, terwijl hij wachtte op haar antwoord
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyvr 11 apr 2014 - 15:14


Tot Snow's opluchting stopte Legolas zijn boog weg begroette haar. Ze nam zijn verontschuldiging met beide handen aan en glimlachte naar hem. Hij keek om zich heen en zette toen een stap naar haar toe. "Wat doe je hier eigenlijk, als ik dat mag vragen? En, het geeft niet als je het niet wilt zeggen." Snows glimlach minimaliseerde zich en ze keek de jongen aan. "Ja, natuurlijk mag je dat vragen. Ik was bezocht alleen het graf van mijn ouders. Verder niets." Ze keek even naar haar schoenen en glimlachte toen weer.
Plotseling viel haar iets op aan hem. Het leek alsof hij zich hier helemaal niet thuis voelde. Hij keek rond, en ze merkte weer wat ze al eerder had gemerkt; zijn onmenselijk kalmerende uitstraling. Ze besloot er voorzichtig naar te vragen.
"Neemt u mij niet kwalijk, maar u bent toch niet toevallig verdwaald, of wel?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyvr 11 apr 2014 - 16:26

Legolas keek Snow aan en zei "nee, ik ben niet verdwaald, maar ik probeer me te verstoppen voor een draak, hij wil mij vermoorden". Hij keek bang naar Snow, in de hoop dat ze een oplossing voor hem had. Hij bleef bang om zich heen kijken, en vroeg toen met een hoopvolle en bange stem "Snow heb jij een oplossing". Toen begon Legolas te huilen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyza 12 apr 2014 - 11:27


Legolas keek haar aan, met zijn prachtige, bijna hypnotiserend blauwe ogen en zei toen; "Nee, ik ben niet verdwaald, maar ik probeer me te verstoppen voor een draak. Hij wil mij vermoorden." Er gleed angst over zijn gezicht. Een draak? Haar ogen verwijdde zich toen ze weer naar hem keek, en ze wachtte tot hij de snijdende stilte zou verbreken. Snow merkte dat hij steeds zenuwachtige blikken over zijn schouder wierp, en dat nam ze hem niet kwalijk. Net toen ze wilde vragen waarom de draak hem dan belaagde, vroeg Legolas; "Snow, heb jij een oplossing?" Zijn stem brak. Zijn onderlip begon te trillen. En toen begon hij te huilen. Verbijsterd keek Snow op naar zijn gezicht. Hij was echt bang. "Ik... Ik ehm... Ik denk niet dat ik weet..." hakkelde ze. Ze wist niet goed wat ze aan moest met een jongeman die ze net ontmoet had en bewapend stond te huilen omdat een draak hem probeerde te vermoorden. Ze wist geen oplossing, maar dat durfde ze hem niet te vertellen. In plaats daarvan legde ze een hand op zijn schouder in een poging hem te troosten, en zei; "Het komt goed." Ze legde nadruk op ieder woord zodat hij zou weten dat ze het meende en het niet zomaar in een onbezonnen bui zei. Terwijl ze haar hand van Legolas' schouder afhaalde, schoot haar plotseling iets te binnen. Ze had wel een oplossing. Het zwaard. David had ook eens, lang geleden een draak moeten doden. Toen hij na dagen eindeloze angst op Snows raad Repelsteetje om hulp vroeg, kreeg hij een zwaard dat draken bij de aanblik alleen al deed bezwijken en gehoorzamen.
Ze aarzelde. Het zwaard was kostbaar. Te kostbaar om in verkeerde handen te vallen. Snow keek hem aan. Ze kende hem net, hoe wist ze dat hij niet alleen op het zwaard uit was? Ze schudde inwendig haar hoofd. Haar probleem met vertrouwen zat diepgeworteld, maar zelfs zij kon zien dat niemand kon acteren zo bang te zijn. Ze haalde diep adem.
"Ik denk," begon ze, "Dat ik een oplossing heb... Kom mee." Ze pakte de hand van Legolas en leidde hem weer mee terug naar de tombe, waar ze de deur voor hen opende. Ze keek even over haar schouder om er zeker van te zijn dat niemand meeluisterde en verlaagde haar stemvolume tot een fluistering. "Luister, we gaan helemaal naar beneden. Daar ligt iets dat je kan helpen. Maar het is kostbaar, begrijp je dat? Het mag niet in verkeerde handen vallen."
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyza 12 apr 2014 - 18:08

Legolas keek haar aan en zei "bedankt, en ik snap het ik zal het aan niemand geven. en als het heeft geholpen, dan beloof ik dat ik het meteen naar je toe terug zou brengen". HIj liep achter Snow aan naar beneden, het was best donker. Hij was Snow dankbaar dat ze hem hielp, Iedereen was aardig tegen hem. Blijkbaar wou iedereen hem helpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyma 14 apr 2014 - 21:49


Legolas leek haar worden, tot Snows opluchting, te begrijpen. "Bedankt, en ik snap het, ik zal het aan niemand geven. En als het heeft geholpen, dan beloof ik dat ik het meteen naar je toe terug zal brengen."
Snow keek nog even in zijn ogen, voordat ze knikte, en de deur opende met haar sleutel. Ze liet hem weer in het slot vallen nadat ze beide binnen waren en ging Legolas voor de trap af. Nog eens. Het leek kouder, steiler en donkerder dan de vorige keer, maar misschien was dat omdat ze er nu nog meer de pest in had. Toen ze eindelijk de laatste trede afstapten, sloeg ze meteen af naar de rechter kamer. Dit was de grafkamer, en niet de schatkamer van de familie. Het zwaard was zelfs te kostbaar om tussen de andere, waardevolle schatten bewaard te worden. Ze liep op de stenen kist van haar vader af en begin er vergeefs tegenaan te duwen. Er kwam niet eens een millimeter beweging in. Dit vroeg om mannelijke kracht. "Help even, wil je?" verzocht ze Legolas vriendelijk doch dwingend. En ze zette haar gehele gewicht nog eens in de strijd om het ding van zijn plaats te stoten. Ze zuchtte diep bij de gedachte dat ze straks nog eens een trap zou moeten afdalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptydi 15 apr 2014 - 19:18

Legolas ging ook bij de kist staan en duwde samen met Snow te kist weg, tot hij van het graf van haar vader af was. Hij keek hoe Snow, het hout en de folie optilde en een zwaard pakte. Snow gaf het aan Legolas, hij zei "bedankt"en boog voor Snow, hij zou het zwaard echt aan niemand geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyza 19 apr 2014 - 9:32


Toen Legolas ook zijn kracht in de strijd gooide, leek de kist eerder van hout gemaakt dan steen. Binnen enkele seconden werd de geheime ingang zichtbaar en maakte Snow een handgebaar dat het goed was. Ze maakte een sprongetje naar de andere kant en haalde de houten plaat eraf door aan het metalen handvat te trekken. Ze zette het op zijn kant tegen de kist aan. Vervolgens haalde ze de laag extra bescherming aan folie eraf en legde dat ook uiterst voorzichtig op de grond, terwijl ze in gedachten tegen haar vader zei; 'Het spijt me, vertrouw me alstublieft.' Het zwaard werd aan het oog onttrokken, en Snow pakte het glanzende voorwerp met precisie en uiterste voorzichtigheid op. Het was bezet met diamanten, en zelfs als je het niet gebruikte voelde je al de gevaarlijke macht die het in je naar boven bracht. Ze zuchtte en reikte het naar Legolas. "Bedankt," zei hij terwijl hij een buiging maakte. Snow knikte. Maar plotseling, voordat Legolas het aan kon pakken, trok Snow het terug. Of het uit reflex of instinct was, zal ze nooit weten. "Deze draak," begon ze achterdochtig. "Heeft hij ook een naam?" Haar ogen vernauwde zich terwijl ze Legolas bekeek, maar ze voelde zich daarover geen moment lang schuldig.


Laatst aangepast door Snow op vr 2 mei 2014 - 12:08; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyza 19 apr 2014 - 11:55

Legolas dacht na maar er kwam geen naam naar boven, dus zei hij maar "ik weet niet hoe hij heet, maar wat is het probleem?". Hij snapte het niet helemaal en keek naar de kist. Hij keek om zich heen, maar hij zag niet veel. Hij keek nog is naar de kist, en toen weer naar Snow en keek hij haar vragend aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyzo 27 apr 2014 - 9:28


Legolas keek haar verbaasd aan en antwoordde; "Ik weet niet hoe hij heet, maar wat is het probleem?" Snow schoof zenuwachtig heen en weer en duwde het zwaard wat meer achter zich, buiten bereik van de handen van Legolas. Ze kneep haar lippen op elkaar terwijl hij vragend de kist inspecteerde en haar daarna afwachtend aankeek. Daarna leek zo op de juiste woorden te komen. "Het probleem," begon ze, "Is dat ik je niet kan vertrouwen wanneer ik niet weet wat het verhaal achter uw bezoek is. Het spijt me, maar voordat u met dat geeft, kan ik dit wapen niet aan je schenken." De woorden die ze zei voelden goed, voelden alsof ze het juiste deed. Het voelde niet goed het zwaard zomaar aan hem te geven. Ja, ze voelde zich ook schuldig dat ze deze imponerende jongeman niet gewoon op zijn woord kon geloven, maar daar was het nu eenmaal te kostbaar voor. En voor hetzelfde geld was hij toch uit op de macht ervan. Dit was een prima manier om dat te testen. Snow kneep haar oogleden samen en tuurde naar hem vanuit de gebogen houding die ze nog altijd aannam. Ze kuchte toen ze zich daar bewust van werd, en rechtte haar sterke doch fragiele schouders voordat ze hem zei; "Dus vertel op."  
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyzo 27 apr 2014 - 20:03

Er sprongen tranen in zijn ogen, Legolas zuchtte een keer en zei "mijn verhaal is ik ben gevangen genomen door een koningin, en zei beveelt me nu om een draak te doden en zijn hoofd naar haar te brengen. Als ik dat niet doe, dan vermoord ze mij". Na die woorden zuchtte hij nog is diep, en keek naar Snow. Hij wachtte af
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyzo 27 apr 2014 - 22:33


De ogen van Legolas vulde zich met tranen, en hij haalde eens diep adem voor hij van wal stak. "Mijn verhaal is dat ik ben gevangen genomen door een koningin, en zei beveelt me nu een draak te doden en zijn hoofd naar haar te brengen. Als ik dat niet doe, dan vermoord ze mij." Snow verroerde zich niet, maakte nog aanstalten hem het zwaard te geven. Ze vond zijn verklaring niet erg bevredigend. Sterker nog, ze was hem minder gaan vertrouwen. Hij had gelogen. De eerste keer dat hij haar vertelde over de draak had hij gelogen. Of hij had in ieder geval verzwegen wie die koningin dan ook mocht zijn. Hij keek Snow afwachtend aan, maar dat onttrok bij haar geen enkele reactie. Ze vernauwde alleen haar ogen meer. Net toen ze nog meer grove woorden op haar lippen had liggen om naar zijn hoofd te gooien, bedacht ze zich en dacht meer te bereiken met; "Het spijt me, maar het is me van belang de naam van die koningin tot mijn bezitting te hebben. Anders kan ik u helaas niet helpen. Daarbij kan ik u ook niet helpen bij het slachten van een draak die, in mijn ogen nog niets verkeerd heeft gedaan. Dat is niet hoe de wetten van dit zwaard werken." Het waren niet eens woorden die ze zelf zou hebben gezegd. De woorden leken zo uit haar vaders mond te komen. En misschien was het voelen van zijn aanwezigheid voor haar genoeg om zich zo sterk op te stellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyzo 27 apr 2014 - 23:11

Legolas keek Snow bang aan en zei "ik wil die draak ook niet doden, hij heeft ook niets verkeerd gedaan daarom vind ik het ook zo zielig". Maar hij wist geen andere manier, als hij met legen handen bij de koningin aan kwam, dan werd hij vermoord. Hij dacht aan wat Snow had gezegd, hij moest te naam zeggen. Hij greep zijn moed bij elkaar en zei "de koningin heet Regina". Hij keek nog banger naar Snow
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyvr 2 mei 2014 - 13:42


Legolas keek haar aan, de angst op zijn gezicht geschreven. Het duurde geruime tijd voordat zijn woorden een antwoord vormde; "Ik wil die draak ook niet doden, hij heeft ook niets verkeerd gedaan, daarom vind ik het ook zo zielig." Haar greep op het zwaard werd losser, haar blik minder wantrouwend. Ze kon zich verplaatsen in het dilemma van Legolas- ook zij werd eens geteisterd door een koningin. Maar Snow stond eveneens voor een dilemma; Ofwel ze zou deze man, praktisch een vreemdeling, helpen met het doden van een in haar ogen onschuldige draak, ofwel ze zou hem die hulp niet verschaffen en het risico lopen dat dat de jongeman zijn leven zou kosten. Ze zuchtte, in beide gevallen zouden er geen levens gespaard kunnen blijven. Legolas verbrak de twijfelende stilte, door eens diep adem te halen en uit te spreken; "Haar naam is Regina."
Alles in Snow wenste dat ze hem nooit naar haar naam gevraagd had. Ze verstijfde. Het zwaard glipte uit haar handen en belandde kletterend op de stenen vloer. Ze kon enkel naar de grond staren, denkend aan de vrouw die Snow het leven sinds haar kindertijd zuur had gemaakt. Denkend aan het duister waar ze, aan diezelfde vrouw te wijten, mee in aanraking was gekomen. Denkend aan wraak. Al was het maar enkele seconden, ze deed het; Snow balde haar vuist totdat het bloed wegtrok uit haar knokkels. Totdat ze weer bij zinnen kwam.
Snow klemde haar kaken even op elkaar, en keek Legolas aan. "Het spijt me..." kwam in een fluistering over haar lippen. Hij was vast slim genoeg om te begrijpen dat ze zich niet alleen verontschuldigde voor haar uitzonderlijke gedrag, maar ook -en het merendeel- voor het feit dat hij in Regina's web van duistere plannen verstrikt was geraakt. De woorden om hem mee te vertellen dat zij hem helaas niet kon helpen, maakte hun aanvang al op haar lippen, maar Snow slikte ze in. Dat kon ze wel. Het was haar plotseling te binnen geschoten toen ze zich bukte om het zwaard weer op te pakken. Regina's jager. Hij had voor hetzelfde, moeilijke probleem gestaan; de keuze tussen zijn eigen leven of dat van haar. Hij had ervoor gekozen beiden te behouden, door de koningin erin te luizen met het hart van een dier.
Er verscheen een twinkeling in Snows ogen, een grijns van triomf om haar lippen. In een snelle beweging borg ze het zwaar op. Toen ze zich weer naar Legolas gedraaid had, zei ze, haar stem doordrenkt met glorie; "Ik heb een plan."
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyvr 2 mei 2014 - 16:47

"Ik heb een plan" Zei Snow, hij was benieuwd wat dat was. Hij had toen net gezien hoe Snow reageerde net na hij had gezegd, dat hij dat van Regina moet doen. Hij had het idee dat Snow Regina heel goed ken, want anders zou iemand nooit zo hebben gereageerd, Daarom vroeg hij "Ken jij Regina?". Hij wist het antwoord op de vraag al, maar goed hij had er ook naast kunnen zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyvr 2 mei 2014 - 19:21


Nog voordat Snow de kans kreeg om haar briljante plan aan Legolas te verklaren bracht hij haar weer terug bij het onderwerp waarvan ze hoopte dat ze het juist hadden afgesloten. "Ken jij Regina?" vroeg hij ietwat te nieuwsgierig. Ze slikte gespannen, maar liegen had in deze situatie geen zin. Daarbij kon ze toch niet meer vermijden dat ze weer aan haar moest denken. Dus glimlachte ze stijfjes en knikte daarna zonder hem aan te kijken. "Ja. Ja, ik ken Regina. Ze..." Snow wierp een blik over haar schouder om naar de grafkist van haar vader te kijken. "Ze hertrouwde mijn vader." Ze voelde er niet veel voor om meer details los te laten, maar het belangrijkste wat nu telde was Legolas en de draak beide in leven houden en het delen van haar plan. Ze schraapte haar keel en zei; "Dat is waarom ik weet hoe we haar kunnen bedriegen. Ik neem aan dat ze het hart van de draak nodig heeft. Wanneer de koningin een hart in haar bezit heeft, heeft ze de controle over je. Maar wat als we het hart nu eens verruilen voor een hart van iemand die het niet langer nodig heeft?" Ze wierp even een blik op beide grafkisten, zuchtte toen licht en zei toen; "Naar mijn conclusie zijn we hier omringd met mensen die hun hart niet langer nodig hebben." Een grimmige blik verscheen op haar gezicht. Ze was bang dat dit de enige manier was om iedereen veilig te stellen van Regina's duister.
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyvr 2 mei 2014 - 21:40

Legolas snapte haar plan en bedacht toen als ze erachter zou komen, hij vroeg "at moeten we doen als ze erachter komt, dat het hart niet van de draak komt?". Hij keek Snow aan, en wachtte op een antwoord, als ze erachter zou komen was hij er geweest. Hij wou niet dood, en hij was echt heel bang dat ze erachter zou komen. Hij keek Snow nog een keer aan, en wachtte op haar antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyza 3 mei 2014 - 22:13


Hij leek haar plan te snappen, maar de zorgen waren nog steeds overal in zijn lichaam te lezen. Snow keek hem vragend aan. "Wat moeten we doen als ze erachter komt dat het hart niet van de draak komt?" vroeg Legolas haar angstig. Ze begreep zijn angst. Lang dacht ze na over hoe ze dit zou gaan formuleren. Ze wist het niet. Ze wist niet hoe iemand aan Regina kon ontsnappen; niemand, zij ook niet, had dat ooit gedaan. Ze haalde diep adem en zei naar waarheid. "Ik... Ik weet het niet, Legolas. Ik weet niet of het echt gaat werken. Het enige dat ik weet is dat je genoeg tijd zal hebben om te vluchten. Je komt niet zo gemakkelijk van haar af. Zelfs ik vlucht nog elke dag voor haar." Snow zweeg ontmoedigd en legde een hand op zijn schouder. "Ik ga het niet laten gebeuren dat ze je ook maar aanraakt," sprak ze hem moed in. Toen veranderde haar aardige blik in een hardere. Haar stem droop van de strijdlust toen ze zei; "Laten we een hart gaan zoeken."
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptyzo 4 mei 2014 - 15:55

'laten we een hart gaan zoeken' zei Snow, hij vond het een goed idee om er een te gaan zoeken. Hij moest maar vertrouwen hebben in wat Snow tegen hem zei 'Ik ga het niet laten gebeuren, dat ze je ook maar aanraakt' hoe dat wist Legolas niet, maar daar zou hij snel genoeg achter komen. Hij dacht dat Snow haar wel goed kende, nu hij wist dat Regina Snow haar vader had hertrouwt. Legolas wou graag iets weten, hoe haar vader was gestorven. Daarom vroeg hij aan Snow 'mag ik iets vragen over je vader, hoe is hij gestorven, als je het niet wilt zeggen, is het niet erg'. En hij wachtte geduldig op antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Snow
Kasteelbewoner
Kasteelbewoner
Snow


Aantal berichten : 867
Registratiedatum : 28-03-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Kinderen: Emma Swan -The product of true love
Partner: David "Charming" Nolan -I wil always find you
Leeftijd: 23

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptywo 14 mei 2014 - 7:56


Net toen Snow de kamer uit wilde lopen om er niet meer over na te denken waar die eigenlijk gebruikt voor werd, opende Legolas zijn mond en zei; "Mag ik je iets vragen over je vader?" Snow staakte haar beweging, sloot haar ogen even en knikte. Legolas ging verder. "Hoe is hij gestorven? Als je het niet wilt zeggen, is het niet erg." Hoewel ze deze vraag had kunnen verwachten, kwam hij toch harder binnen dan ze had verwacht. Ze draaide zich in een beweging om, haar spieren nog steeds gespannen en haar ademhaling gejaagd. Ze trok haar mondhoeken op in iets wat op een glimlach moest lijken en begon te vertellen. "Regina..." Even twijfelde ze of dit haar antwoord al was. Maar toen bedacht ze dat Legolas recht had om meer te weten. Ze hielp hem. En als hij hiermee geholpen kon worden, zou ze dat met alle liefde voor hem doen. Ze haalde diep adem. "Op mijn verjaardag, toen mijn vader en Koningin Regina al getrouwd waren, noemde hij me voor de ogen van al het bezoek 'de mooiste van het land'. Natuurlijk was ik blij... Ik zag alleen iets in Regina's ogen branden wat meer was dan enthousiasme. Als... Nijd. Haat. Een paar dagen later..." Ze slikte. "Werd hij dood gevonden in zijn kamer. De Wachters hebben later slang gevonden wiens beet binnen een paar minuten dood kan veroorzaken. De schuld werd afgeschoven op een vriend van mijn vader... Maar ik weet nog altijd zeker dat Zij hem heeft omgekocht." Snow zweeg en haar ogen zochten het plafond om Legolas maar niet aan te hoeven kijken. Na enkele seconden draaide ze zich weer om om de kamer uit te lopen en Legolas voor te gaan, de trap op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Legolas
Strandhanger
Strandhanger
Legolas


Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 02-04-14
Leeftijd : 25

Character sheet
Kinderen: -
Partner: -
Leeftijd: 20 jaar

de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Emptywo 14 mei 2014 - 13:38

Legolas schrok van het verhaal van Snow, zo erg was Regina dus. Hij liep naar haar haar, legde een hand op haar schouder en zei 'Sorry van je vader, ik ben ook mijn vader verloren, maar dit is heftiger' Hij had moeite om niet te gaan huilen, want hij wist dat hij dood zou gaan, hoe dan ook. Hij liep de trap op, eenmaal buiten draaide hij zich om naar Snow. Legolas keek even naar de grond, en toen weer naar Snow, hij vroeg 'Heb je een plan?. Hij zou willen dat Repelsteeltje hier zo zijn, hij kon wel iets toveren, hier in Storybrook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





de boogschutter die een virend vond (snow) Empty
BerichtOnderwerp: Re: de boogschutter die een virend vond (snow)   de boogschutter die een virend vond (snow) Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
de boogschutter die een virend vond (snow)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Once Upon Disney :: Archief-
Ga naar: